Grasmakow.pl

Układaj, planuj, gotuj razem z Grasmaków.pl

5 dietetycznych dań na Wielkanoc, czyli jak uniknąć dodatkowych kilogramów w święta

Ocena:

Autor: GraSmaków.pl

Data publikacji: 2011-03-27

Kategoria: Inne



Menu Świąteczne     Czekając na świąteczny wypoczynek i pyszne świąteczne przysmaki nie zastanawiamy się nad tym ile kilogramów przybędzie nam w tym roku. A jest takie niebezpieczeństwo. Jest sposób na to, aby nie przytyć. Należy tak dobrać menu, aby nie zawierało zbędnych kalorii. Przykładowe przepisy znajdziesz poniżej.

 

ŚNIADANIE:

 

Jajka zjogurtem i łososiem (zobacz stronę przepisu)

 

Składniki

  • jajka - 6szt
  • łosoś wędzony - 100g
  • jogurt naturalny - 130g

Przyprawy

  • pieprz - do smaku
  • koper - pęczek

Przygotowanie

  1. Jajka ugotowac na twardo, obrac ze skorópki i przeciąć na pół.
  2. Na każdą połówkę nałożyć łyżkę jogurtu naturalnego, następnie paseczek łososia wędzonego.
  3. Koper posiekać i posypać nim jajka z jogurtem i łososiem.

 

PRZYSTAWKA:

 

Szparagi z szynką parmeńską (zobacz stronę przepisu)

 

Składniki

  • szparagi zielone - 450g
  • szynka parmeńska - 200gSzparagi
  • oliwa z oliwek - 2 łyżki

Przyprawy

  • pieprz
  • sól

Przygotowanie

  1. Szparagi opłukać i oczyścić. Najlepiej pędy obrać skrobaczką, następnie usunąć (ok 2 cm) twarde końce.
  2. Szparagi gotować koło 10-15 min z łyżką oliwy z oliwek i odrobiną soli.
  3. Szparagi odcedzić, poczekać aż ostygną. Każdy szparag owinąć plasterkiem szynki parmeńskiej. Całość skropić oliwą i doprawić solą i pieprzem.

 

DANIE GŁÓWNE:

 

Indyk w morelowej musztardzie (zobacz stronę przepisu)

 

Składniki

  • pierś z indyka - 1,5kg
  • ocet - 1/4szkl
  • dżem morelowy niskosłodzony - 200g
  • musztarda - 50g

Przygotowanie

  1. Pierś z indyka opłukać i osuszyć.
  2. Piekarnik rozgrzać do 160 stopni Cesjusza. Pierś ułożyć w naczyniu żaroodpornym i dolać 1/2 szklanki wody. Naczynie przykryć i piec 1 godzinę.
  3. Przygotować musztardę morelową. Połączyć dżem z moreli, ocet oraz musztardę w jednym garnuszku, całość dobrze wymieszać, garnek postawić na małym ogniu i doprowadzić do wrzenia ciągle mieszając, następnie całość dusić jeszcze przez kilkanaście minut na malutkim ogniu mieszając od czasu do czasu. Przed podaniem schłodzić do temperatury pokojowej.
  4. Po godzinie odkryć piersi z indyka i posmarować je używając 1/4 musztardy morelowej. Piec kolejne 25 min w odkrytym naczyniu, aż powierzchnia indyka nabierze złotego koloru.
  5. Danie podawać pokrojone w cienkie plastry i przybrane pozostałą musztardą morelową.

 

DESER:

 

Naleśniki z mąki pełnoziarnistej z truskawkami (zobacz stronę przepisu)

 

Składniki

(porcja na około 5-7 naleśników)

  • mąka pszenna razowa - 150g
  • truskawki mrożone - 100g
  • mleko 0,5% - 170ml
  • woda gazowana - 100ml
  • jajka - 1 szt
  • ser biały twarogowy chudy - 200g
  • cukier - 3 łyżki

Naleśniki z truskawkamiPrzyprawy

  • sól - 1/2  płaskiej łyżeczki
  • proszek do pieczenia - 1/2 łyżeczki

Przygotowanie

  1. Jajka wymieszać z mlekiem (można mikserem), dodać mąkę pełnoziarsnistą, wodę gazowaną, sól oraz proszek do pieczenia. Jeżeli ciasto jest za gęste dodać odrobinę wody gazowanej, jeżeli za płynne odrobinę mąki. Odstawić na 30 min.
  2. Naleśniki smażyc na rozgrzanej patelni najpierw z jednej strony potem chwilę z drugiej (porcja to chochelka), aż ciasto się zarumieni.
  3. Ser biały utrzeć z 2 łyżkami cukru. Truskawki pokroić w ćwiartki (jeżeli są mrożone lepiej zrobić mus blenderem).
  4. Nalesniki posmarować utartym serem, nałożyć na to truskawki i zawinąć w rulon lub w trójkąt.

 

KOLACJA:

 

Sałatka ze szpinakiem (zobacz stronę przepisu)

 

Składniki

  • szpinak - 200g
  • rukola - 50g
  • cebula szalotka - 1-2 szt
  • pomidory koktajlowe - 120g
  • słonecznik nasiona - 4 łyżki
  • syrop klonowy - 2 łyżki
  • ocet balsamiczny - 3 łyżki
  • oliwa z oliwek - 2 łyżki

Przygotowanie

  1. Szpinak i rukolę opłukać osuszyć.
  2. Oliwe rozgrzać na patelni, dodać pokrojoną w paski cebulę smażyc kolo 5 min, następnie dodać ocet balsamiczny i syrop klonowy, smażyć chwilę przyprawić solą i pieprzem i zdjąć z palnika.
  3. Szpinak i rukolę wyłożyć na salaterkę , dodac pokrojone na pół pomidory koktajlowe, nastepnie wyłożyć cebulke z sosem i posypać słonecznikiem.

 

 


Twój komentarz


Jak zamieścić artykuł?

Chcesz umieścić swój artykuł na naszej stronie?
Napisz do nas na adres artykuly@grasmakow.pl.

Wyszukaj w artykułach

Polecane przepisy

Jajka z jogurtem i łososiem

Dodane przez: Justa
Czas: do 15 min.

Szparagi z szynką parmeńską

Dodane przez: lena79
Czas: 15-30 min.

Kurczak z serkiem wiejskim

Dodane przez: dorota
Czas: do 15 min.

Barszcz biały z białą kiełbasą

Dodane przez: Ptaszyna
Czas: 45-60 min.